السابقون السابقون

السابقون السابقون

به نامت آغاز میکنم
نه به شکوه زبان می گشایم که شرمسارم و نه به گلایه از این نقص و آن عیب، که تمام را ریشه دار در این نصف ناقص و معیوب خویش می یابم.
"سبحانک" را با تمام وجود احساس می کنم و تمام هستی را به شهادت می طلبم و شاهد می بینم. و "انی کنت من الظالمین" را با شراری از ندامت که وجودم را به آتش می کشد در پیشگاهت معترف می گردم و سمیع، بصیر و علیمت می یابم.
تصور رحمانیتت به سجودم می دارد که ذره حقیر بی مقدار را در مقابل دریای بی کران قدرت و رحمت می یابم و اندیشه ی رحیم بودنت، عطشم را برای شکرگزاریت فزونی می بخشد. عطشی که با جستجویم، آبی برای تسکینش نمی یابم بلکه تکاپویم، عجز بیشترم را برایم آشکار می نماید. ...
قسمتی از دستنوشته های دانشجوی شهید محمد چمنی

محبوب ترین مطالب

شهید آدمی بوده مثل ما اما...

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳ ق.ظ

بعضی چیز هایی که از زندگی شما می شنوم را نمی توانم باور کنم، یعنی حقیقت اینست که شما را آنقدر بالا برده اند که ما فکر می کنیم چقدر دور از دسترس بوده ای و ما هرگز به شما نمی رسیم، برای همین است که وقتی عکسهای موتور سواریهایت را می بینم به سبک جوانهای آن روزها برایم تعجب آور است. البته نمی خواهم بگویم که بالا نبوده ای و برتر از ما نبوده ای، همیشه زندگی نامه هر شهیدی را که خوانده ام، در زندگیشان ظرافت ها و جزئیاتی بوده که همین ها آن ها را از رفقایشان متمایز می کرده و در زندگی نامه شما هرچند که ناقص شنیده ام و خوانده ام، اما همین جزئیات هست.

یکی از آن قضیه های تعجب آور برای من، قضیه شکار کردنتان بوده. شنیدم دوستتان تعریف می کرده که شما به شکار خیلی علاقه داشته اید در حدی که برای خودتان یک تفنگ سرپر می سازید. اولین باری که با هم رفته بودید و گنجشک زده بودید، به محض اینکه دوستتان کله گنجشکها را می کند، شما تفنگ را زمین می زنید و می شکنید!!!

من آنجا نبودم وگرنه می پرسیدم مگر شما چندسالتان بوده یا اصلا چرا تفنگ بسازید که بعد آن را بشکنید ولی یکی چیزی را خوب فهمیدم و آن همان لطافت قلبی و روحی بوده که تاب نیاورده چنین عاقبتی را برای آن گنجشک؛ نقطه تمایز شما در آن لحظه معلوم شده که تفنگتان را شکستید، تفنگی که خودتان ساختید برای شکاری که بهش علاقه داشتید اما قلبتان نتوانست تحمل کند رنج دیدن یک مخلوق کوچک خدا را.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۶/۲۰
  • ۳۹۹ نمایش
  • شهید چمنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی