السابقون السابقون

السابقون السابقون

به نامت آغاز میکنم
نه به شکوه زبان می گشایم که شرمسارم و نه به گلایه از این نقص و آن عیب، که تمام را ریشه دار در این نصف ناقص و معیوب خویش می یابم.
"سبحانک" را با تمام وجود احساس می کنم و تمام هستی را به شهادت می طلبم و شاهد می بینم. و "انی کنت من الظالمین" را با شراری از ندامت که وجودم را به آتش می کشد در پیشگاهت معترف می گردم و سمیع، بصیر و علیمت می یابم.
تصور رحمانیتت به سجودم می دارد که ذره حقیر بی مقدار را در مقابل دریای بی کران قدرت و رحمت می یابم و اندیشه ی رحیم بودنت، عطشم را برای شکرگزاریت فزونی می بخشد. عطشی که با جستجویم، آبی برای تسکینش نمی یابم بلکه تکاپویم، عجز بیشترم را برایم آشکار می نماید. ...
قسمتی از دستنوشته های دانشجوی شهید محمد چمنی

محبوب ترین مطالب

خانه تکانی

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

اول اسفند است و ماه، ماه خانه تکانی. این وبلاگ حسابی گرد و خاک گرفته و نمیشود همین طور ولش کرد. اینجا را دوست دارم، نه اینکه مجبور باشم نگهش دارم، نه! دوست دارم و دلم میخواهد احیایش کنم. برنامه ریزی هایی هم کرده ام اما کلی کار پیش افتاده و کم اهمیت تر مدام جلوی من ظاهر میشوند و فراموشم میشود.

چند روز پیش به این فکر کردم که روز اول سال، همان عید نوروز کجا برویم دید و بازدید؟ یادم آمد که میرفتیم خانه ی خانجان(مادربزرگم، مادر شهید چمنی) دلم گرفت و بغض کردم. امسال دیگر خانجانی نیست که برویم خانه اش، با آن پیراهن آبی روشن و روسری سفید و آبی که روزهای عید می پوشید، نشسته باشد روی تخت و تا ببیندمان بگوید:خوش آمدی که خوش آمد مرا ز آمدنت/ هزار جان گرامی فدای هر قدمت

انگار امسال روز اول عید را باید برویم بهشت فضل، جمع دایی و پدر و مادرش با هم جمع است و ماها، دستمان نمیرسد و کارمان شاید از دلتنگی فقط چند قطره اشک ریختن باشد و آه کشیدن.

پ.ن: یادش بخیر قدیم ترها، قبل از آنکه این طرح لعنتی یکسان سازی قبور شهدا اجرا شود، می آمدیم و آن صندوق بالای قبر را باز میکردیم، گردگیری می کردیم، گلدانها و گلهایش را می شستیم. همه چیز را مرتب می کردیم که سر سال نو که میخواستیم برویم پیش دایی همه چیز مرتب و تمیز باشد. حیف شد آن صندوق ها و آن عکسهای زیبا.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۲/۰۲
  • ۲۷۵ نمایش
  • شهید چمنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی